Wojewoda mazowiecki wydał dwie kolejne decyzje lokalizacyjne dla ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra przez Chrzanów na Karolin. W sumie więc Metro dysponuje pięcioma decyzjami z sześciu niezbędnych dla tego kontraktu.
W listopadzie 2018 r. Metro Warszawskie
podpisało z konsorcjum firm Gulermak i Astaldi umowę na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra – od torów odstawczych za stacją C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Karolin wraz z zapleczem, STP Karolin. Usługi projektowe na zlecenie wykonawcy realizuje firma ILF.
Na realizację inwestycji przeznaczono 48 miesięcy, co oznacza, że roboty budowlane powinny zakończyć się w listopadzie 2022 r. Na razie jednak inwestycja wciąż nie może wyjść z fazy przygotowawczej. Dotrzymanie terminu kontraktowego jest w zasadzie już niemożliwe.
Niedawno
informowaliśmy, że wojewoda mazowiecki wydał pierwsze decyzje lokalizacyjne (tzw. dulk – decyzja o lokalizacji linii kolejowej). Dotyczyły one stacji C3 Lazurowa i wentylatorni V2 oraz stacji C1 Karolin wraz z szybem startowym dla tarcz drążących.
Teraz służby wojewody poinformowały o kolejnych decyzjach, wydanych 24 czerwca. Dotyczą one stacji C2 Chrzanów oraz wentylatorni szlakowej V3. Dokumenty jeszcze do Metra nie dotarły (ostatnio szły pocztą miesiąc). W sumie decyzji lokalizacyjnych ma być sześć (trzy stacje, dwie wentylatornie szlakowe oraz stacja techniczno-postojowa).
Na 3,92-kilometrowym odcinku przewidziano trzy nowe stacje. Stacja C3 Lazurowa znajdzie się po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Górczewskiej i Lazurowej. Głowica wschodnia będzie zlokalizowana między pętlą autobusową i tramwajową. Głowica zachodnia wypadać będzie po wschodniej stronie Lazurowej, na południe od stacji paliw i restauracji McDonald’s. Następnie linia metra będzie wchodzić w ślad ulicy Coopera. Stację C2 Chrzanów zaplanowano w osi tej ulicy po północnej stronie Szeligowskiej i planowanego przedłużenia Człuchowskiej. Ostatnią stację, C1 Połczyńska, zaplanowano pod skrzyżowaniem Połczyńskiej i Sochaczewskiej.
Za ostatnią stacją, na 26-hektarowym obszarze ograniczonym torami kolejowymi, zaplanowano Stację Techniczno-Postojową Mory. Na jej terenie znajdą się m.in. budynek administracji, elektrowozownia, hala napraw taboru, myjnia, nastawnia, podstacja trakcyjna, zajezdnia taboru specjalnego, budynek straży pożarnej, magazyn materiałów łatwopalnych i gazów technicznych, oczyszczalnia ścieków, warsztaty służby infrastruktury, hala tokarki podtorowej i lakierni, zajezdnia lokomotyw spalinowych, stacja paliw, tor testowy, pętla zwrotna dla pociągów.